Zgłoś to do Federacji Konsumentów

Zgłoś to do Federacji Konsumentów

Zgłoś to do Federacji Konsumentów

Zdarza nam się, że jesteśmy niezadowoleni z zakupionego towaru albo z usługi, jaką właśnie wykonano na nasze zlecenie. W takich wypadkach najczęściej kończymy na burczeniu pod nosem albo na wyżaleniu się komuś z rodziny lub przyjaciół. Tymczasem o wiele korzystniejsze dla nas byłoby złożenie reklamacji do firmy, która sprzedała nam wadliwy towar albo niewłaściwie wykonała usługę. Jeśli jednak nadal nie będziemy usatysfakcjonowani, to zawsze możemy zgłosić tę sprawę do Federacji Konsumentów.

Kim są?

Federacja Konsumentów to Organizacja Pożytku Publicznego zrzeszająca w swoich szeregach ludzi różnych profesji, od dziennikarzy i prawników po naukowców oraz liczne grono wolontariuszy. Ich działanie możliwe jest dzięki wsparciu finansowemu i udziałowi w projektach, a także w wygrywanych konkursach i grantach. My jako konsumenci również możemy im pomóc przekazując im 1% z rocznego rozliczenia PIT.

Co robią?

Najlepiej o ich działalności zaświadczy 130 000 polskich konsumentów, którym corocznie pomagają swoim doradztwem i usługami prawnymi nie pobierając przy tym żadnych opłat. Oprócz tego Federacja Konsumentów stale dopomina się o prawa i przepisy mające zagwarantować ich bezpieczeństwo na rynku, a firmy i instytucje nawołuje do funkcjonowania zgodnie z zasadami etyki biznesu. Terenem ich działań są komisje polskiego Parlamentu, a także biura europosłów. Są zawsze w pogotowiu, gdy odbywają się konsultacje społeczne.

Gdzie działają?

Niektórzy mogą być zdziwieni jak blisko ich miejsca zamieszkania znajduje się jeden z terenowych oddziałów FK albo jedno z centrów doradztwa konsumenckiego. Wystarczy tylko sprawdzić adresy w zakładce kontakt na ich stronie internetowej. Tam w wyznaczonych godzinach pracy na konsumentów czekają prawnicy, doradcy konsumenccy i wolontariusze gotowi bezpłatnie pomóc w każdej sprawie dotyczącej zakupu towarów i usług w naszym kraju.

Jak skorzystać?

Jeśli zatem poczujesz się oszukany jako konsument, albo właśnie zdałeś sobie sprawę, że twoje prawa zostały naruszone, nie zwlekaj ze zgłoszeniem tego do Federacji Konsumentów. Zrobić to można na różne sposoby. Na przykład dzwoniąc lub mailując do najbliższego oddziału. W trudniejszych sprawach konsumenci zostają zapraszani na osobiste spotkanie z doradcą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *