Jak rozmawiać o pieniądzach z szefem?

Jak rozmawiać o pieniądzach z szefem?

Jak rozmawiać o pieniądzach z szefem?

Podwyżka – kto o niej nie marzy? Niestety nie każdy przełożony bez interwencji pracownika zapewni mu zwiększenie kwoty wynagrodzenia. Zwykle należy samemu zdobyć się na odwagę i przedyskutować to z szefem. Efekt może być różny. Ważne jednak, by odpowiednio przygotować się do rozmowy z dyrektorem na temat pieniędzy. Poniżej kilka zasad, których przestrzeganie może przynieść zadowalający efekt.

Zasada 1 – odpowiednia sytuacja w firmie

Decydując się na rozmowę z szefem o podwyżce ważne jest by wybrać właściwy moment. Nie chodzi tylko o dzień i godzinę, ale także o sytuację w jakiej w danym czasie znajduje się firma. Dobrze więc zorientować się czy aktualnie firma może pochwalić się zyskami czy może jest w mniejszym lub większym kryzysie. Trudności finansowe firmy to najgorszy czas, w którym można starać się o podwyżkę, dlatego też w takich chwilach najlepiej nie zaczynać rozmowy na temat pieniędzy. Jeżeli natomiast firma znajduje się w dobrej sytuacji finansowej jak najbardziej można podejmować takie próby.

Zasada 2 – wybierz właściwe miejsce oraz czas spotkania

Chcąc podjąć rozmowę o podwyżce warto dobrze przemyśleć strategię, w której ważnym elementem jest czas oraz miejsce spotkania. Tego typu dyskusje nie powinny odbywać się spontanicznie. Dobrze więc umówić się wcześniej na spotkanie, najlepiej podając jego temat. Przygotowanie przełożonego do rozmowy o pieniądzach może mieć tylko pozytywne skutki. 

Odpowiednie przygotowanie do rozmowy z szefem na temat pieniędzy to prawie pewny przepis na sukces. Photo by rawpixel on Unsplash

Zasada 3 – doskonała autoprezentacja

Najważniejszym argumentem, który może mieć decydujący wpływ na decyzję szefa jest zaprezentowanie siebie, swoich działań oraz osiągnięć, dzięki którym firma uzyskuje korzyści. Właściwa motywacja oraz szereg argumentów podpartych przykładami oraz statystykami będą kluczem do sukcesu. Wykazanie wartości własnej pracy na rzecz firmy to argument nie do zbicia. 

Zasada 4 – określenie celów oraz opanowanie

Rozmawiając z szefem na temat podwyżki trzeba nastawić się na ewentualne negocjacje. Dobrze więc być przygotowanym na określenie swoich finansowych wymagań. Dobrze jest przeanalizować wynagrodzenia na podobnych stanowiskach w innych firmach. Podczas rozmowy nie można dać się wyprowadzić z równowagi. Opanowanie i spokój to podstawa. Należy również pamiętać o zupełnej eliminacji desperackich argumentów odnoszących się do zarobków współpracowników, osób zatrudnionych na takim samym stanowisku w innych przedsiębiorstwach czy uzasadnianiem swoich wymagań sytuacjami osobistymi. Takie motywy to już zupełnie ostateczna deska ratunku. 

Zasada 5 – wyciąganie wniosków

Rozmowa o podwyżce to bardzo cenne doświadczenie. Sukces w postaci wynegocjowania podwyżki to jedno. Jest to także ważna lekcja, która może dostarczyć wielu informacji o tym jak pracownik postrzegany jest przez szefa. Nie należy zapomnieć, że tego typu konwersacje uczą zachowania się podczas kolejnych rozmów. Skutki takiej rozmowy mogą być dwojakie. Jeżeli cel został osiągnięty – pracownik może być zadowolony. Jeżeli natomiast szef okazał się zatwardziały pomimo argumentów i dobrej sytuacji w firmie można podejmować kolejne próby lub zastanowić się nad zmianą pracy. 

Stosowanie się do powyższych zasad może przynieść oczekiwany sukces. Warto jednak wyciągać pozytywne wnioski z każdej sytuacji i podejmować kolejne działania, które dadzą pracownikowi satysfakcje. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *