5 pytań, które musisz sobie zadać przed założeniem firmy

5 pytań, które musisz sobie zadać przed założeniem firmy

5 pytań, które musisz sobie zadać przed założeniem firmy

Rozważając założenie własnej firmy warto bardzo dobrze się do tego przygotować. Odpowiednia analiza rynku oraz właściwy biznesplan to podstawa sukcesu. Żeby bardzo szybko nie pożałować swojej decyzji dobrze zadać sobie pięć niezwykle istotnych pytań.

Pytanie 1: Czy moja firma wytrzyma konkurencję na obecnym rynku?

Pytanie o konkurencję i funkcjonujący obecnie rynek jest kluczowe. Dokładna analiza jest niezwykle konieczna i da odpowiedź na pytanie czy zakładanie firmy ma w ogóle sens. Nowi przedsiębiorcy muszą przebić się przez istniejącą konkurencje. Oferta nowej firmy musi odpowiadać na potrzeby klientów. Dobrze jest więc wziąć pod lupę każdy podmiot posiadający podobną ofertę oraz przestrzenie, na których dane firmy sprzedają (przede wszystkim e-commerce). Warto przemyśleć mocne punkty własnej oferty oraz w jaki sposób może być ona konkurencyjna wobec ofert istniejących podmiotów. Analiza rynku i konkurencji dostarczy takich informacji jak: kanały komunikacji z klientem; działania marketingowe; lokalizacje, w które warto uderzyć oraz pomoże oszacować budżet startowy.

Dokładna analiza rynku, konkurencji, przemyślenie strategii oraz stworzenie właściwego biznesplanu umożliwi dobry start i rozwój w przyszłości. Photo by rawpixel on Unsplash

Pytanie 2: Kim są potencjalni klienci mogący skorzystać z oferty mojej firmy?

Klient to motor napędowy każdej działalności. Wyznaczenie odbiorcy swojej oferty jest bardzo ważne na samym początku. Należy określić jak najbardziej dokładnie grupę docelową. Na jej podstawie będą podejmowane kolejne działania, jak komunikacja marketingowa oraz szczegółowe dostosowanie oferty najlepiej odpowiadającej oczekiwaniom klientów. W tym celu warto prześledzić grupy na portalach społecznościowych, fora internetowe, portale branżowe itp.

Pytanie 3: W jaki sposób skutecznie dotrzeć do klienta?

Skuteczne docieranie do klientów jest efektem odpowiedniej kampanii marketingowej oraz stworzenia właściwej oferty charakteryzującej się najwyższej jakością. Posiadając rozeznanie na rynku oraz mając wyznaczoną grupę odbiorców  z łatwością można wypracować system komunikacji z potencjalnym klientem. W taki sposób ukształtowana zostanie marka na rynku, która z czasem zyska na wartości. Bardzo ważnym narzędziem, które umożliwia skuteczne docieranie do klienta jest internet. Z jego możliwości należy korzystać. 

Pytanie 4: Jakie perspektywy rozwoju będzie miała moja firma?

Inwestycja we własną działalność powinna zakładać perspektywy rozwoju. Odpowiednie skonstruowany biznes plan umożliwi prowadzenie działań zarówno w bliższej jak i dalszej perspektywie. Bagatelizowanie tego działania może doprowadzić do zatrzymania się a nawet regresu rozwoju firmy. Własne przedsiębiorstwo wymaga planowania i stawiania sobie celów. 

Pytanie 5: Jakie są warunki formalne założenia własnej firmy?

Założenie firmy wiąże się z pokonaniem całej machiny formalnej zobowiązującej przedsiębiorcę do respektowania wielu zasad, wymogów oraz postępowania zgodnie z wymaganiami urzędowymi. Znajomość prawa oraz schematów to konieczność, która pozwoli na uniknięcie błędów oraz zminimalizuje stres oraz stracony czas. Obecnie sama procedura założenia działalności gospodarczej jest bardzo uproszczona, jednakże umiejętność prowadzenia własnej firmy od strony formalnej wymaga odpowiedniego przygotowania. 

Odpowiedzi na powyższe pytania umożliwią najmniej problematyczne założenie firmy oraz wejście na rynek z własną ofertą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *